دوباره سلام
خدمتی تازه از معاونت فناوری شهرداری بلوک هشت
برای آنکه نشان دهیم چقدر شهردار خوبی هستیم و سال بعد هم دوباره میخواهیم شهردار شویم (بالاخره پنج امتیاز شهرداری هم برای خودش پنج امتیاز است دیگر ) و در پی درخواست برخی از دوستان برای امکان سنجی کوچ به جایی که گوش نامحرمان نشنود و چشم نامحرمان نبیند (همان مکان خودمان)، کمی گشت و گذار کردیم.

 نتیجه اینکه فعلاً به جز اینجا یک گزینه دیگر هم داریم که اگر اکثریت رفقا موافق بودند، جل و پلاسمان را جمع کنیم و برویم آنجا. آنجا که میگویم یعنی بلاگر و اما تفاوتهای آنجا و اینجا.(مزایای آنجا را با سبز و اینجا را با آبی نوشته ام):
- بلاگر زیرمجموعه گوگل است و برای استفاده حتماً باید یک ایمیل جیمیل داشته باشید. پارسی بلاگ عمومی است.
- به همان دلیل بالا‍، در مورد تاریخ جلالی به مشکل برمیخوریم که البته میگویند حل میشود ولی من هنوز ندیده ام. اینجا کاملاً فارسی است.
- باز به همان دلیل بالا،‏ طراحی و فونتهای اینجا بیشتر با فضای ما مانوس است. آنجا فرنگی بوده که فارسی اش کرده اند و طبیعتاً کمی بدقلق است. تاریخش هم میلادی است.
- میتوانیم کلاً ورود هر کسی به جز خودمان را ممنوع کنیم. یعنی اصلاً‏ کسی نتواند وبلاگ را بخواند. البته هر کسی باید یک ایمیل در گوگل داشته باشد.
- آنجا محدودیتی برای ارسال عکس و صدا و فیلم نداریم و فکر میکنم تا حدود یک گیگ در اختیارمان است.
- آنجا را میشود مستقیماً با موبایل و ایمیل هم آپدیت کرد.
- با توجه به فرنگی بودن، آنجا ممکن است به تیغ تیز برادران گرفتار شود ولی اینجا کاملاً خودی است.
- آنجا رابط کاربری ساده تری دارد و اینجا رابط کاربری تواناتری.

خلاصه اینکه، آنجا دو مزیت مهم دارد: یکی خصوصی بودن فضا و دیگری فضای کمابیش نامحدود. اینجا دو مزیت مهم دارد: یکی کاملاً فارسی بودن و دیگر بیخطر بودن.

 نهایتاً‏ اینکه لطف کنید و در مورد دو موضوع اعلام نظر کنید:
- به نظر شما لازم است از اینجا کوچ کنیم؟
- اگر با کوچ کردن موافقید‍، با بلاگر به عنوان مقصد موافقید؟

نظرات مشعشتان (اوووووه کی میره این همه راهو) را در کامنتهای همین مطلب بنویسید.